Idén júliusban mintegy 1700 darabbal nőtt a klímabarát járművek száma Magyarországon, így mostanra átlépte az összesített számuk a 76 ezret, és jól látszik, hogy a tisztán elektromos járműveknél van a legnagyobb felfutás, a Budapest-vidék bontás pedig azt mutatja, hogy vidéken gyorsabb a terjedése a zöld rendszámos gépjárműveknek – derült ki a Belügyminisztérium adataiból.
Az elektromos autók vásárlásakor járó visszatérítés kiterjesztésével Új-Zéland várhatóan fontos lépést tesz a fenntarthatóság irányába. A kormány döntése értelmében az alacsony károsanyag-kibocsátású elektromos autók vásárlói előnyben részesülnek, ami erős ösztönzőként hathat - írta meg a Reuters.
A BMW, a Renault és a Peugeot plug-in hibrid autói sokkal jobban szennyezik a környezetet, mint a gyártók által megadott értékek, különösen a BMW 3-as sorozata, amely több mint háromszor annyi káros anyagot bocsát ki, mint a hivatalos adat – ez derült ki abból a tanulmányból, amelyet a Grazi Műszaki Egyetem kutatói végeztek el egy hordozható tesztrendszerrel, városban vezetve az autókat.
Az európai tisztán elektromos és plug-in hibrid autók száma robbanásszerűen növekszik, tavaly 2,3 millió darab talált gazdára, amely már az újautó eladások közel 20 százalékát tette ki. A Toyota, mint az elektromos autózás és a hibrid technológia úttörője új globális stratégiájával teljespályás letámadást indít, hogy minden alternatív hajtású járműszegmensben megerősítse pozícióit. Bár az autózás jövőjéről szóló közbeszédet jelenleg egyértelműen az elektromos autók uralják, a háttérben óriási fejlesztések folynak a hidrogén üzemanyagcellás technológiában, amely az elektromos autózás természetéből fakadó problémák méregfogát is kihúzhatja. A hidrogén minél szélesebb körű alkalmazása egy világgazdasági átrendeződést is előrevetít, a fosszilis energia alapú társadalom évtizedeken belül hidrogénalapúvá válhat. Az Európai Unióban 2035-től már nem hagyhatja el a futószalagokat fosszilis tüzelőanyaggal hajtott jármű, Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák hazai PR igazgatója szerint azonban még legalább 2050-ig velünk maradhatnak a benzin- és dízelüzemű járművek.
Közel 5,2 millió autót exportált és 3 milliót importált az Európai Unió tavaly - derült ki az Eurostat jelentéséből, amely alapján kevesebb elektromos és hibrid autót vittünk ki a térségből, mint hoztunk be. Emellett két országban bízunk a legjobban, ha elektromos autóról van szó. Ez azért is fontos, mert az autóvásárlásnál egyre többen tartják fontosnak a fenntarthatóságot.
Kihirdette a kormány a közlönyben azt is, hogy kiknek nem kell jövőre extraprofitadót fizetnie.
A háború eszkalációjáról szóló tudósításunk folyamatosan frissül.
Vegyes mozgások a világ tőzsdéin.
A volt ukrán főparancsnok is megszólalt a kialakult helyzetről.
Határozott nemzetközi fellépést sürget az ukrán elnök.
Jelentős késéseket okoz az időjárás.
Az eszkaláció lépéskényszerbe hozta a honvédelmi minisztériumot.
Mi lesz a nyugdíjakkal?
Hogy látja a cég jövőjét az elnök-vezérigazgató?